למה לרמי לוי יש אישור כניסה קבוע לכנסת ולעיתונאים מסוימים לא?

    ישראל פריי No Comments on למה לרמי לוי יש אישור כניסה קבוע לכנסת ולעיתונאים מסוימים לא?
    20:30
    01.05.24
    מוטי הלפרין No Comments on המפגש החריג בין אלוף בצה"ל למרן הגרמ"ה הירש

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    עיתונאי "הארץ" ניר גונטז' ביקש לקבל מענה לתהיותיו אודות התועלת שבקמפיין שהעלתה הכנסת בתקשורת המשודרת, לשיפור תדמיתה. העיתונאי הבין שמדובר הכנסת לא תצמח לו הישועה, והתקשר אל מנכ"ל הכנסת רונן פלוט.

    למרות הימנעותו המסורתית של המנכ"ל לדבר עם עיתונאים, הצליח גונטז' להוציא ממנו ראיון מרתק, ובו התייחסויות למגוון נושאים שעל סדר יומו של בית המחוקקים הישראלי.

    "אני רוצה לדבר אתך רגע על הקמפיין הזה שהתחלתם — בעלות של 1.8 מיליון שקל — כדי לשפר את תדמיתה של הכנסת. מה בכלל הערך של זה, כשבמשכן מסתובבים טיפוסים שלא מפסיקים להוציא לכנסת שם רע?", הקשה.

    המנכ"ל השיב לו בין היתר: "מה? אנשים לא צריכים לדעת איזה חוקים עושים? אתה ראית פרסומת לחבר כנסת? לאיזה בנאדם ספציפי? בקמפיין מספרים איזה חוקים עושים. שאנשים ידעו איך עובדים בכנסת. להסביר לאנשים מהי עבודת הכנסת. האם זה אפקטיבי או לא — לא לנו להחליט. בשביל זה יש לנו את לשכת העיתונות הממשלתית. אחרי הקמפיין הם יעשו סקר ונדע את התוצאות, ונדע אם זה היה אפקטיבי".

    בהמשך הועלו הטענות שעולות נגד החלטת הכנסת לשלול את אישור הכניסה הקבוע לעיתונאי תומר אביטל, בצעד שרבים רואים כסוג של הצרת צעדיו של עיתונאי אמיץ שנלחם נגד הממסד.

    גונטז': "למה רמי לוי צריך אישור כניסה קבוע? ויו"ר כיל? מה הקטע? לקחתם את האישור של העיתונאי הנהדר תומר אביטל. באיזה קטע?". פלוט: "תשמע, זה לא אישי… יש 6,500 עיתונאים". גונטז': "ורמי לוי אחד". פלוט: "רמי לוי… לא בדקתי… הוא חבר מועצת העיר ירושלים".

    בהמשך התנהלה השיחה כך:

    פלוט: "אביטל יוצא דופן?". גונטז': "כן. הוא אמנם לא כתב פרלמנטרי, אבל הוא עוסק בכנסת יום־יום. הוא לגמרי צריך את האישור". פלוט: "אני לא יודע שהוא כותב רק על הכנסת. הוא כותב גם על הממשלה ודברים אחרים. אין לי חס וחלילה שום דבר נגדו. לקחנו את האישור מ–35 עיתונאים והוא היה בתוך זה".

    גונטז': "נו, לקחתם מעיתונאים ונתתם לאנשי עסקים. יופי". פלוט: "זכותו של אביטל לכתוב מה שהוא רוצה. מישהו יכול להשתיק אותו?". גונטז': "אני מקווה שלא. ואני בטוח שהייתם רוצים להשתיק אותו". פלוט: "ניר, ניר, ניר". גונטז': "מה? מה? מה?" פלוט: "הוא עדיין נכנס לכנסת. נמצא בכל מקום. גונטז': בלי אישור קבוע". פלוט: "אולי נעשה עוד פעם ישיבה".



    0 תגובות